Recenzja: Top 5 najlepszych wystaw 2017/2018



Autor: Natalia Januszkiewicz

Top 5 najlepszych wystaw 2017/2018

Link do zdjęć: TU


5. Natalia Januszkiewicz
Klimatyczne, nastrojowe… Po prostu wspaniała technika i symetryczność widoczna na obrazach, minimalizm, w połączeniu z wykwintnym nawiązaniem do kształtów geometrycznych, tworzy niezwykle nastrojową mieszankę.  Cały cykl prac przedstawia (według mojej interpretacji), docieranie do ukrytych emocji, niedostępnych, odległych, nie dających się ujawnić. Jest doświadczeniem pełnym napięcia w docieraniu do przeżyć i ogromnej energii tkwiącej w podświadomych, silnych uczuciach.



4. Maria Czebotar-Siemaszko
Na tej wystawie, artystka, w swojej galerii twarzy pokazuje ich wymiar filozoficzny, antropologiczny, estetyczny. W twarzy i przyrodzie ukryta jest pewna tajemnica, ludzkie potrzeby duchowe, ukryte pragnienia. Są one odzwierciedleniem naszej percepcji, szkatułą gdzie zamknięte są nasze myśli i refleksje. Niezwykle ekspresywne i zarazem intrygujące obrazy.




3. Wystawa Kaligrafie
Wystawa, prezentuje artystów średniego i młodego pokolenia pochodzących z krajów Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej oraz Azji Środkowej. Zaproszeni twórcy żyją i pracują w kraju urodzenia, ale też w Europie czy Ameryce Północnej, lecz najczęściej pozostają w ciągłej podróży pomiędzy tymi światami (nazywani są czasem współczesnymi miejskimi nomadami). Najbardziej zaimponowała mi instalacja z gigantycznym sercem, które niby meteoryt spadło z kosmosu i wbiło się w ścianę i podłogę, wśród urokliwych kawałków gruzu i popękanych ścian. Oczywiście każdy mógł to interpretować według swojego schematu…

2. Epoka Mistrzów- Czas wskaże mistrza
Tytułem, tak wielce górnolotnym jest międzynarodowa wystawa malarstwa nowoczesnego, która „wędruje” po różnych miastach i krajach. Uczestniczą w niej różni malarze z Polski, Ukrainy, Białorusi, Francji, Anglii, Niemiec i Stanów Zjednoczonych. Ogółem zamysłem wystawy jest połączyć niczym most, malarzy z różnych krajów, pokazanie że w kulturze tak naprawdę granice nie istnieją, oraz że wspólnie można się przyczynić do rozwoju swoistego dialogu kulturowego.

 

1. Maria Anto
Niesamowita, mroczna, niebywała metaforyczność i surrealizm. Czego chcieć więcej? Niezwykle ciekawe wykorzystanie wyobraźni i wspomnień przy doskonałym opanowaniu warsztatu! Można oczywiście się przyczepić że niektóre obrazy są trochę za mało realistyczne, no ale naprawdę, czy sztuka musi być jak fotografia? Za to kolor, nastrój, przekaz i interesujące, trochę ironiczne nawiązanie do polskiej historii na jednym z obrazów urzekły mnie! Zwłaszcza skontrastowane z fantastycznymi postaciami i stworzeniami na innych… Ciekawostką jest że artystka była świadomą nonkonformistką, odrzucając aktualne trendy w sztuce, zasady realizmu, wytyczając własną ścieżkę, do czego zachęcam i Was!



Plus moja wystawa, a co tam!


Najtrudniej pisać o sobie. Niektórym ta wystawa się podoba, według innych jest zbyt monotematyczna… No, ale ludzie, to są obrazy z cyklu „Trawy i Pola”! Następny to: „Pustynie”, i kolejnym który staram się rozwijać są „Morza”… Ogółem starałem się jak mogłem w tych obrazach zawrzeć swoją rozgorączkowaną wyobraźnię, silne emocje, fantastyczne, surrealistyczne postacie, mające rozmaite znaczenia symboliczne, metafizyczne czy filozoficzne... Niemniej staram się łamać zasady, konwencję i mieszać motywy, zmieniać znaczenia, tworzyć nowe spojrzenie na znane motywy… Mam nadzieję że się Wam podoba i zainspiruje Was do odkrywania nowych dróg artystycznych. 

W razie czego piszcie swoje opinie, przemyślenia czy konstruktywną krytykę w komentarzach!


Komentarze

Popularne posty